Volgers

donderdag 15 februari 2018

Bloemen kaart

Bloemen kaart



Hallo Lieve volgers dit wordt mijn eerste post op het blog van Studio Light.
Ik voel me zeer vereerd dat ik ben toegevoegd aan het promo team.Ik ga mijn best doen om het zo duidelijk mogelijk uit te leggen hoe ik deze kaart gemaakt heb met behulp van foto's.

Ik ben begonnen met een stuk linnenkarton van 29,5cm x 13 cm.Daar heb ik eerst het midden van opgezocht en vanuit het midden op 7cm naar rechts en 7cm naar links hulplijnen getekend.Het middelste stuk is nu 14 cm.Aan beide kanten van het middenstuk op 3cm hulplijnen getekend zo blijft er aan het begin links en aan het eind rechts 4,75cm over.


                            Vervolgens aan beide buitenkanten met stencil RB53 de rand gestanst.



Na het stansen heb ik de lijnen gerild en ruw gemaakt met een paper distresser.

                            Stroken van kraft en  design papier gesneden uit het blokje PPRB58.
De maten van het kraft zijn: 13,5cm x 13,5cm 
 2 maal   2,5cm x2,5cm
2 maal 1,5cm x 1,5cm.
De maten van het designpapier zijn: 13cm x 13cm.
2 maal 2cm x 2cm
2 maal 1cm x1cm.
Alle randen zijn bewerkt met de paperdistresser en beïnkt met distress inkt: frayed burlap.
Toen heb ik de bloemenranden stencilRB53 en blaadjesrand uit gestanst.
Je plakt eerst de blaadjesrand aan de achterkant van het kraft vierkant en dan ga je alle delen op elkaar plakken. Daarna heb ik de bloemenranden opgeplakt

Nu stans ik de bloemenrand nog 2 keer uit het design papier.



En deze plak ik verhoogd op voor meer diepte met foam tape.

Vervolgens ben ik het middelste gedeelte gaan versieren eerst nog
een strook design papier van 3 cm x 13cm dit gemat op kraft.
Daarop het plaatje van vel EASYRB588 ook gemat op kraft, 
en weer verhoogd opgepplakt met foamtape. Ook de vlindertjes komen van dit vel.
De tekst happy birthday komt van de nieuwe stamps and dies  en deze heb ik langs de stempel uitgeknipt en weer gemat op kraft.


De kaart heb ik verder nog voorzien van een strookje kant pareltjes en een koperen hoekje.

Mijn gebruikte materialen van studio light zijn
STENCILRB53
PPRB58
EASYRB588
BASICSDC12
STENCILBF06

                                                                                                               


           

 
veel liefs Corrine

1 opmerking:

Dankjewel voor je reacties ik lees ze met heel veel plezier